torsdag 2 april 2009

”Gå ner i vikt utan att träna”

Låter ju bra. Undrar vad detta handlar om då? Jo, det handlar faktiskt om isodieten. Klockan åtta igår kväll ringde telefonen hos min kollega Kristina och en journalist ville ha info om isodieten. Jättekul att hamna i tidningen, men eftersom alla vi som står bakom isodieten förespråkar motion är det på sin plats att kommentera detta. Visst kan många gå ner i vikt med isodieten utan motion, men för maximal bestående effekt och hälsovinster är motion en viktig ingrediens. Så här såg löpet ut:

4 kommentarer:

  1. Finns det någon beskrivning av mekanismen bakom ISO-dieten att läsa någonstans?

    SvaraRadera
  2. Jadu, vad gör dom inte för att försöka sälja lösnummer! Det är väl det som är lite tråkigt tyvärr med dagens kvällstidningar.

    Jag tycker isodieten fungerar jättebra! Hittils ligger jag -5,4 kg på 3 veckor och skall snart väga in mig på den 4de. Jag tror absolut jag inte lyckats så bra om jag inte hade tränat 4-5 dagar i veckan.

    Sen så påverkar motion hälsan på många andra sätt förutom viktnedgången. Så motion är ett måste ;)

    Hälsningar.
    Läs gärna min blogg där jag går igenom mina tankar & resultat med isodieten.

    http://isodieten.wordpress.com

    SvaraRadera
  3. Mekanismen bakom handlar i första hand om mättnad. Mer info finns på www.isodieten.se

    isodieten: Vad kul att det funkar bra för dig! Träning är inte bara bra för viktminskning, men för hälsa och överlevnad. Kul blogg!

    SvaraRadera
  4. ISO-dieten fungerar hur bra som helst för mig! Jag ville gå ner i vikt snabbt, men tack vare många "falska" företag på internet så gick inte detta.

    MEN! Jag har nu, tack vare ISO-dieten, gått ner 6 kg på en månad. Kommer vara hur smal som helst till sommar!

    SvaraRadera